HOLDBESKRIVELSER



YOGA


 

"Hatha yoga" Indeholder altid Suriya Namaskares “Solhilsner” variationer som opvarmer og styrker kroppen fysisk og åbner op i energikanalerne. Der vil være nogle lettere flydende overgange, dynamiske stræk og styrkeelementer. Alle asanas/stillinger vil blive guidet i et tempo og med åndedrættet følger stillingerne og det er derfor muligt at få varmen og pulsen vil stige. Derefter vil der den anden halvdel af timen indgå længere statiske stræk, hvor bindevævet og musklerne vil blive udstrukket godt i flere minutter og det vil få pulsen ned igen og slappe af i nervesystemet.Til sidst vil der være en afslappende stilling “savasana”, hvor du får slappet af og guidet til at give slip i kroppen og få det fulde udbytte ud af det arbejde du har lavet med kroppen og meditere, så du går ud derfra med følelsen af at du har arbejdet med kroppen og er afslappet med en masse velvære endorfiner i kroppen, så du går derfra med overskud og den bedste følelse i kroppen.

 

"Yin Yoga" er specielt designet til at fokusere på bindevævet, som former og beklæder muskler, sener, ligamenter, læderhud, underhud og organer, så udover øget smidighed og udholdenhed er formålet med Yin Yogaen, at stimulere den vitale energi, der som vores blod flyder gennem kroppen og vores bindevæv. Meridianerne er ifølge den østlige lægevidenskab og filosofi de energibaner, hvorigennem vores vitale energi flyder. Når bindevævet strækkes, afhjælpes evt. blokeringer, hvilket kan øge kroppens energi og velvære. I Yin Yoga benyttes ikke stillinger, som er meget udfordrende for musklerne, men stillingerne holdes længere og op til 5 min. til forskel på de andre Yoga timer. Denne metode giver også kroppen mulighed for at slippe dybere muskelspændinger og strække leddene inde omkring sener og ligamenter. Det er en meget afslappende form for Yoga og du vil kunne bruge det som en god form for supplement til egen træning f.eks særligt styrketræning, hvor musklerne og sindet kan få lov til at slappe af og restituere hurtigere, så du kan komme tilbage til næste træningspas og hurtigere tage mere muskelmasse på.

 

"Flow Vinyasa Yoga" er en Yoga klasse med klassiske og varierede yogastillinger som skifter indimellem som et dynamisk flow. Det er for dig som ønsker sved på panden og lidt mere udfordring, hvor der er plads til styrke, smidighed og afspænding og til slut afslapning.

“Børnehold” er for 2-13 årige og er sjovt og lærerigt, undervisningen bliver gennemgået i et roligt tempo, hvor der er sat tid af til leg og sammenhold som styrke barnets individuelle kompetencer og venskab. Et frirum til at udvikle balance, styrke, smidighed, koncentration, motorik, kreativitet, musikalitet. Der er plads til at lege, svinge, klatre, lave akrobatik grine og skabe venskaber.

"Mor og barn hold" er for 3mdr.-5 årige som kan deltage på holdet sammen med dit barn. Det er en sjov måde at være sammen med dit barn på og lave aktiviteter, såsom rytmik, leg, og udvikle styrke, smidighed, koordination og teknik, samt koncentration. Dette hold er for dig som gerne vil træne sammen med dit barn.

Tilmeld dig klasser allerede nu på dette link...

 

Aerial Dance 


"Arial Dance" er vores pole begynder hold, og er for dig der er begynder samt for dig der ønsker en prøvetime. Instruktøren vil altid tage hensyn til om du er øvet eller begynder og give dig variationer some r tilpasset netop dit niveau. På denne time vil du lære alle basis øvelser på polen, basis floorwork samt opbygge grundstyrke og grund teknik. Du vil eks. lære at øvelser som Tease, pole walk, spins, klatre på polen, sidde i lår på polen m.m. Du vil til tider også lære danseserier, hvor grundøvelser på polen sættes sammen til en flydende helhed til musik. Her er god tid til at lære alting helt fra bunden i et roligt tempo. 

 

På alle "Aerial Dance" hold har vi bestemte fokus områder, som skifter hver uge, så du er sikret at arbejde i dybden med særlige øvelser en hel uge og få nye øvelser hver uge. 

 

Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts/hotpants. Vi træner i bare fødder., men hvis du har lyst til at danse I poledancer sko, så spørg din instruktør først om det er iorden.

 

Når du har opbygget en god grundstyrke og grundteknik vil du komme til at hænge en del mere på hovedet, og du vil lære øvelser som Engel, Scorpio, Princess, Superman, korte kombinationer af tricks m.m.  Der vil blive lagt fokus på korrekt teknik, flydende overgange, indgange, udgange, detaljer og at kunne sætte øvelser flydende sammen. Til sidst I timen er det muligt at øve lidt fri dans, hvor du får lov at udtrykke dig selv og øve at udfolde dine egne kombinationer af tricks eller floorwork og det du har lyst til. 

 

Når du er blevet mere sikker I ovenstående øvelser og har fundamental styrke og sikkerhed.Vil du lære tricks som eks. Shoulder mounts, handspring, Cocoon, flips, deadlifts, drops, længere kombinationer m.m. og der vil blive lagt stor vægt på præcision, korrekt teknik, akrobatik, flydende overgange og helhed. 

 

 

"Flexibility" er smidighedstræning, som både sætter din forbrænding op, forøger din smidighed i kroppen, styrker dine muskler, nedsætter stress, forebygger skader og udrenser kroppen for affaldsstoffer. Alle kan være med uanset om du aldrig har trænet smidighed før, eller om du har erfaring med smidighedstræning. Vores "Flexibility" hold er en blanding af yoga, ballet stræk, gymnastistiske stræk, makker stræk, dynamiske spark og stræk og statiske stræk. Disse hold er utrolig effective til at opnå din spagat, split eller andre smidighedsøvelser.

I løbet af timen vil du både være i bevægelse og ligge stille i stræk. Det er en time hvor du får sved på panden og går fra studiet med den bedste følelse i kroppen. Det er forskelligt fra dag til dag om vi strækker split, spagat, ryg, skuldre m.m. Påklædning: Varmt træningstøj som eks. lange træningsbukser, en T-shirt og en tyk trøje ud over (medmindre det er sommer og meget varmt). Medbring gerne noget til at beskytte dine knæ som eks. kneepads/tykke benvarmere.

 

"Exotic Dance” er et poledance koreografihold for alle niveauer. Stilen er inspireret fra Rusland (Russian exotic), og har fokus på flow og særlige bevægelser. Vi danser her med poledance stiletter på, men du kan også sagtens være med uden. På hele timen vil der være fokus på dansen, musikforståelse, koreografi og bevægelser indenfor klassisk poledance. Øvelserne på polen vil være på begynder niveau, da dansen er i fokus, men kan også indeholde andre elementer, men vil altid blive tilpasset dit niveau. Vi vil inddrage grundøvelser I Russian exotic, så det er en fordel at være kommet på timen flere gange. 

 

Påklædning: Leggings (medbring også shorts), Kneepads og Poledance stiletter, det er også muligt at træne I bare fødder. Bemærk at alm. stiletter ikke er tilladt. Hvis du vil danse med sko, skal det være sko, som er lavet til poledance. 


“Sensual Dance” er et poledance koreografihold for alle niveauer. Det er en blanding af basic poledance klassisk og feminin dansestil elementer. Der vil blive inddraget flere grundelementer og tricks fra teknik timen, som bliver sammensat til en sensuel dans. Floorwork, twerking, bodyrolls, climbing er nogle af de elementer som kan indgå I denne dansetime. Fokus er på at sammensætte delelementerne til en flydende, sensuel dans og det kommer til at ligne en yndefuld udtryksform at danse poledance på.


“Børnehold” er for 2-13 årige og er sjovt og lærerigt, undervisningen bliver gennemgået i et roligt tempo, hvor der er sat tid af til leg og sammenhold som styrke barnets individuelle kompetencer og venskab.
De vil blive opdelt i to aldersgrupper. 2-5 og 6-13 årige. Yoga hold for børn kan du læse mere om under børnehold.


 

Følg os her

Herunder kan du tilmelde dig workshops eller stille spørgsmål til træning eller yoga

  • Facebook - White Circle
  • Instagram

​© 2018 copyright YogaForLife studio

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now